اولویت نوبت با دریافت سریعتر
گلستان، کلاله
09045932435
اولویت نوبت با دریافت سریعتر
09045932435
گلستان، کلاله
جستجو
از علت تا درمان موی وز

از علت تا درمان موی وز

اگر موهای شما به شکل نامرتب و شلخته دیده می شود، پس موی شما به احتمال زیاد وز شده است. وز شدن موها باعث کاهش حجم و حالت خوشایند موها می ‌شود. عواملی مانند استفاده از مواد شیمیایی، استفاده بیش از حد ابزارهای حالت دهنده و نقص ‌های تغذیه نمونه ای از علت ایجاد موی وز است. برخی از افراد برای درمان این حالت موها به ابزار های حالت دهنده مانند اتوها روی می آورند، اما این کار هیچ تاثیری ندارد؛ چرا که می تواند تاثیر برعکسی داشته باشد. از این رو اگر دچار این مشکل شده اید و می خواهید موهای مرتب و سالم داشته باشید، در ادامه این مقاله از سری مقالات دکتر کاغذی با ما همراه باشید.

علت ایجاد موهای وز

علت موی وز
علت موی وز

برای درمان موی وز ابتدا باید علت ایجاد آن را پیدا کنید. برای این کار موارد زیر را بررسی کنید؛ زیرا مهم ترین عواملی که می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند، شامل موارد زیر است:

  • خشکی مو: یکی از دلایل اصلی ایجاد موهای وز، خشکی مو است. موهای خشک به دلیل کمبود رطوبت یا استفاده بیش از حد مواد شوینده رخ می دهد و باعث وزیدگی و پرز گرفتن موها می شود.
  • استفاده از مواد شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ ‌های مو، فرمول های شیمیایی برای اصلاح مو و حتی استفاده از شامپوها یا محصولات مراقبتی با مواد شیمیایی زیاد، می ‌تواند باعث وزیدگی و آسیب دیدگی موها شود.
  • کمبود رطوبت موها: موهای کم رطوبت به دلیل نبود تعادل در سطح آب و رطوبت، ممکن است وزیده و خشک شده و از حالت طبیعی خود خارج شوند.
  • آب و هوای مرطوب: موهای حساس به آب و هوای مرطوب، ممکن است با جذب رطوبت از محیط، به شکل وز دیده شود.
  • استفاده مداوم از وسایل حرارتی: استفاده بیش از حد اتوی مو، سشوار، دستگاه فرکننده و سایر وسایل حرارتی ممکن است باعث موی وز ‌شود.
  • شستشوی زیاد موها با شامپوهای قوی: استفاده مکرر از شامپوهای شیمیایی قوی می ‌تواند رطوبت مو را از بین برده و باعث موهای وز شود.
  • موهای شکننده یا موهای موخوره دار: موهای آسیب دیده و شکننده یا موهایی که دارای موخوره هستند، به سرعت وز می‌ شوند.
  • خشک کردن موها با حوله زبر: استفاده از حوله‌ های زبر با فشار زیاد بر موها می‌ تواند باعث آسیب دیدگی و وزیدگی آنها شود.
  • شانه کردن موها بلافاصله بعد از حمام: موهای مرطوب و آسیب پذیر پس از حمام، اگر بلافاصله شانه شوند، ممکن است به سرعت وز شده و پرز گیر شوند.

    نمونه ای موی وز
    نمونه ای موی وز

چگونه موی وز را صاف کنیم؟

درمان موهای وز شامل استفاده از شامپوها، روغن های مناسب و ماسک مو است. اما کدام روش بهترین راه درمان برای شماست یا کدام نوع شامپو، روغن یا ماسک مو بهترین نتیجه را خلق می کند؟ برای پاسخ به این سوالات باید نوع موها، شدت و علت وز بودن آنها مشخص شود. اگر به دنبال درمان مناسب می گردید، همین حالا وارد صفحه زیر شوید و بهترین زمان را برای مشاوره رایگان رزرو کنید:

رزرو مشاوره رایگان

اما بیاید درباره راه های درمانی موی وز بیشتر آشنا شویم:

1. استفاده از شامپوهای مناسب

استفاده از شامپوهای مناسب برای موهای وز یکی از کلیدی ‌ترین راه‌ ها برای مقابله با این مشکل است. شامپوهای مناسب موی وز حاوی مواد نرم کننده و روغن‌ های طبیعی مانند آرگان، جوجوبا، روغن نارگیل و ویتامین E هستند. این روغن ‌ها و مواد مغذی موجود در شامپو، به تقویت ساختار مو و رطوبت رسانی عمیق به آن کمک می‌ کنند.

شامپوهای ضد وز و آبرسان می ‌توانند از خشکی مو جلوگیری کرده و موها را از حالت وز خارج کنند. این محصولات علاوه بر پاکسازی مو، آنها را نرم و صاف می ‌کنند و باعث بهبود وز شدن موها می شوند.

اما اگر بخواهیم بهترین شامپو را به عنوان درمان موی وز معرفی کنیم می توانیم به شامپوهایی اشاره کنیم که ترکیبی از مواد طبیعی و مواد نرم کننده هستند. این شامپوها به موها رطوبت لازم را می ‌بخشند و در عین حال از آسیب دیدگی و ضعیف شدن موها جلوگیری می ‌کنند. با استفاده مداوم و منظم از این شامپوها، موهای وز شما روز به روز بهتر می شوند تا به حالت نرمال برسند.

درمان موهای وز
درمان موهای وز

2. استفاده روغن های مناسب

استفاده از روغن ‌های طبیعی برای نرم کردن و صاف کردن موهای وز یکی از روش ‌های موثر و ارزان قیمت برای بهبود وضعیت موهاست. انواع مختلفی از روغن ‌ها می توانند برای درمان موی وز موثر باشند. مهم ترین آنها شامل روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن زیتون است. برای بررسی دقیق تر توضیحات زیر را به دقت مطالعه کنید:

  1. روغن آرگان: یکی از معرو ف‌ ترین روغن‌ های مورد استفاده برای مراقبت از موها و درمان موی وز، روغن آرگان است. این روغن غنی از ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی ‌اکسیدان ‌هاست که باعث بهبود مو وز می شود. علاوه بر نرم‌ کردن و صافی کردن موها، این روغن باعث تقویت ریشه و جلوگیری از شکنندگی موها می شود. بهترین زمان مصرف روغن آرگان برای درمان موهای وز، پس از حمام است.
  2. روغن نارگیل: این روغن نیز دارای ویژگی ‌های مرطوب‌کنندگی و نرم‌ کنندگی برای موهاست. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث نرمی موها شده و برای موهای وز مفید است.
  3. روغن زیتون: این روغن دارای خواص مرطوب‌ کننده و آنتی ‌اکسیدانی است که باعث درخشش و نرمی موها می شود. همچنین ریشه‌ های مو را تقویت کردن و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند.

نکته: روغن آرگان به دلیل ترکیبات خاص و مفیدی که دارد، از بین روغن ‌های ذکر شده برای صاف کردن موهای وز به عنوان مهم ‌ترین روغن شناخته شده است.

3. استفاده از ماسک

استفاده از ماسک ‌های مرطوب کننده می ‌تواند به شما کمک کند تا موهایتان را نرم و از حالت وز خارج کنید. این ماسک ‌ها معمولاً شامل مواد طبیعی مانند آووکادو، عسل یا مواد مرطوب کننده دیگر هستند که خواص مفیدی برای موها دارند.

استفاده منظم از ماسک‌ های مرطوب کننده می ‌تواند باعث بهبود وضعیت موها، نرمی آن‌ ها و صاف شدن موی وز شود. با انتخاب ماسک مناسب با توجه به نوع مو، شما می‌ توانید بهبود قابل توجهی در وضعیت موهای خود مشاهده کنید. بهترین زمان استفاده از ماسک مو، در حمام است؛ اما با توجه به نوع ماسک روش استفاده متفاوت است.

4. مشاوره با داروساز

تا اینجا با روش های درمان موی وز آشنا شدیم، اما کدام یک از آنها بهترین روش است یا بهترین شامپو و ماسک مو برای شما کدام است؟ پاسخ این سوالات را نمی توان به طور کلی بیان کرد؛ زیرا محصولات زیادی برای موی وز وجود دارد و تنها داروساز یا متخصص مو می تواند به این سوال پاسخ دهد. داروسازان متخصص به عنوان مشاوران حرفه ‌ای ابتدا موهای شما را بررسی می کنند و با توجه به آن بهترین محصول را به شما معرفی می کنند.

داروسازان در زمینه ترکیبات شیمیایی و مواد فعال موجود در محصولات مراقبتی، دانش زیادی دارند. به همین دلیل آن ‌ها می ‌توانند بر اساس ویژگی موهای شما، محصولاتی را توصیه کنند که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می ‌آورند.

جمع بندی

در این مقاله از سری مقالات دکتر کاغذی به یکی از مشکلات مو که به نام موی وز شناخته می شود، پرداختیم. به طور کلی در موهای وز، مو ها از حالت عادی خارج و به شکل نامرتب و خشک در می آید. علت این مشکل به عوامل زیادی مانند خشکی موها، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از وسایل حرارتی، شانه کردن موها پس از حمام و… برمیگردد. برای صاف کردن موهای وز، راه های درمانی زیادی وجود دارد؛ استفاده از شامپوهای مناسب، انواع روغن ها مانند روغن آرگان و استفاده از ماسک مو بیشترین تاثیر را در بین راه های درمانی دارند. اما برای انتخاب بهترین محصول و روش استفاده باید با داروساز متخصص مشورت کنید. داروساز با بررسی نوع موهای شما بهترین درمان را پیشنهاد می دهد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید