اولویت نوبت با دریافت سریعتر
گلستان، کلاله
09045932435
اولویت نوبت با دریافت سریعتر
09045932435
گلستان، کلاله
جستجو
روتین پوست حساس؛ معرفی بهترین محصولات برای پوست های حساس + مشاوره دایگان

روتین پوست حساس؛ معرفی بهترین محصولات برای پوست های حساس + مشاوره دایگان

حتما شما هم دیده اید که برای مراقبت از پوست محصولات بی شماری وجود دارد، اما شما نمی توانید از هر محصولی استفاده کنید؛ زیرا روتین پوستی با توجه به نوع پوست شما مشخص می شود. برای مثال اگر پوستی حساس داشته باشید، دیگر نمی توانید هر محصولی را به راحتی استفاده کنید و در این حالت باید از روتین پوست حساس استفاده کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به روتین پوستی حساس بپردازیم و اگر شما هم پوستی حساس دارید و به دنبال بهترین محصول برای پوست خود میگردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

به چه پوست هایی حساس گفته می شود؟

قبل اینکه سراغ محصولات و نکات روتین پوست حساس برویم، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا پوست من حساس است یا خیر. در واقع پوست حساس به پوستی گفته می شود که به راحتی به تحرکات خارجی پاسخ می دهد. به عبارت دیگر افرادی که پوست حساس دارند، ممکن است به مواد شیمیایی، آلرژن ها یا حتی تغییرات جوی واکنش نشان دهند. این واکنش نیز می توان به شکل خارش، قرمزی یا التهابات بر روی پوست ظاهر شود.

پوست حساس
پوست حساس

دلیل حساس بودن پوست

سوالی که ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشد، این است که چرا برخی پوست ها حساس هستند؟ در واقع دلایل زیادی برای حساس بودن پوست وجود دارد، برای نمونه برخی از شایع ترین دلیل شامل موارد زیر است:

  1. عوامل ژنتیکی: مهم ترین دلیل حساس بودن پوست را می توان به ژنیک نسبت داد. در واقع ژنیک هر فرد مشخص می کند که پوست شما چگونه باشد.
  2. تغییرات هورمونی: در دوران بارداری، دوران قاعدگی یا تغییرات هورمونی دیگر، پوست ممکن است حساسیت بیشتری نشان دهد.
  3. محصولات شیمیایی: استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم، مانند صابون ها یا کرم های حاوی عطر، می تواند پوست را تحریک کند.
  4. عوامل محیطی: تماس با عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و تغییرات جوی، می تواند به حساسیت پوستی منجر شود.
  5. استرس و اضطراب: وضعیت روحی یکی دیگر از دلایل تاثیرگذار در حساس بودن پوست است.

بهترین محصولات روتین پوست حساس

اما برای جلوگیری از علائم پوست حساس، نیاز به رعایت یک روتین پوستی حساس است. اما برای روتین پوست حساس محصولات زیادی وجود دارد که در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین و موثرترین محصولات را به شما معرفی کنیم. این محصولات شامل موارد زیر است:

1. فوم پاک کننده رزالیا

فوم پاک کننده رزالیا یکی از بهترین محصولات در روتین پوست حساس است. این فوم، با توجه به نیازهای خاص پوست حساس طراحی شده و ویژگی های منحصر به فردی دارد که به بهبود وضعیت پوست شما کمک می کند. با استفاده از این فوم، شما می توانید آرایش و آلودگی های روزانه را به راحتی پاک کرده و در عین حال از خشکی اکتسابی پوست جلوگیری کنید. ترکیبات ضد التهابی موجود در فوم پاک کننده رزالیا، به بهبود التهابات پوستی کمک کرده و پوست شما را آرام می کند. با استفاده از این فوم، شما می توانید پوستی تمیز و سالم و بدون حساسیت داشته باشد.

فوم پاک کننده رزالیا
فوم پاک کننده رزالیا

2. تونر درمومدیک

محصول دوم در روتین پوست حساس تونر درمومدیک است که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود، به بهبود وضعیت پوست کمک می کند. این تونر، فاقد الکل است و به عنوان یک تونر ملایم شناخته می شود. به همین دلیل به طور موثری PH پوست را تنظیم کرده و از ایجاد هرگونه نوسانات غیر ضروری در PH پوست جلوگیری می کند. از آنجا که فاقد الکل است، این تونر به پوست حساس اجازه می دهد تا به طور کامل تمیز شود و در عین حال از خشکی و تنگی پوست جلوگیری کند.

ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده موجود در تونر درمومدیک به پوست حساس کمک می کنند تا نرم و لطیف باقی بماند و از احساس خشکی بعد از استفاده از تونر جلوگیری می کنند. با استفاده منظم از این تونر، پوست شما آماده دریافت مراقبت های بعدی شده و بهبود قابل ملاحظه‌ای در کیفیت پوست حاصل می شود.

تونر درمومدیک
تونر درمومدیک

3. مرطوب کننده صورت و گردن ژنو

مرطوب کننده صورت و گردن ژنو محصول روتین پوست حساس است که به طور عمیق به پوست نفوذ کرده و آن را از داخل به مرطوبیت غنی می کند. فرمولاسیون این محصول با ترکیبات مرطوب کننده و آنتی اکسیدان غنی شده است که به پیشگیری از بروز چین و چروک کمک می کند. همچنین این محصول دارای خاصیت ضد استرس اکسیداتیو روزانه است که به پوست انرژی و تازگی می بخشد و آن را از آسیب های ناشی از مواد محیطی مضر محافظت می کند.

از دیگر ویژگی های مرطوب کننده صورت و گردن ژنو می توان به افزایش درخشندگی پوست اشاره کرد. استفاده منظم از این مرطوب کننده باعث می شود پوست شما به شکلی براق نمایان شود. علاوه بر این، این مرطوب کننده محافظتی قوی در برابر تشعشعات مضر مصنوعی مثل اشعه UV است و پوست شما را از خطرات آسیب های ناشی از این اشعه ها محافظت می کند.

مرطوب کننده صورت و گردن ژنو
مرطوب کننده صورت و گردن ژنو

4. ضد آفتاب بایوکالم اورین

محصول بعدی در روتین پوست حساس ضد آفتاب بایوکالم اورین است. این ضد آفتاب با فرمولاسیون خاص خود پوست حساس را در برابر اشعه های مضر خورشید، از جمله UVA و UVBمحافظت می کند. با حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست، این محصول به پوست شما کمک می کند تا در مقابل عوامل محیطی مختلف محافظت شود. همچنین با کمک به رفع التهابات و قرمزی پوست، این ضد آفتاب به بهبود وضعیت پوست کمک کرده و علائم بیماری های پوستی مانند رزاسه را کاهش می دهد.

همچنین این محصول دارای SPF30 است که به اندازه کافی برای محافظت از پوست حساس در برابر اشعه های خورشیدی مضر است. با استفاده منظم از ضد آفتاب بایوکالم اورین، پوست شما در برابر عوارض ناشی از تابش مضر خورشید، محافظت خواهید شد.

ضد آفتاب بایوکالم اورین
ضد آفتاب بایوکالم اورین

مراقبت های لازم در کنار روتین پوستی حساس

در کنار استفاده از محصولات مناسب روتین پوست حساس، باید برخی نکات ساده ولی موثر توجه کنید. این نکات مراقبتی شامل موارد زیر است:

1. تغذیه مناسب

تغذیه مناسب با مصرف مقدار کافی مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، مواد پروتئینی و آب می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند. مواد مغذی موجود در این غذاها به پوست روشنی می بخشند و آن را از درون تغذیه می کند. همچنین مصرف آب و مواد مغذی می تواند به خشکی و مشکلات دیگر پوست کمک کند. پس توصیه می شود در کنار رعایت روتین پوست حساس از مواد مغذی تغذیه کنید.

2. اجتناب از استرس و اضطراب

اجتناب از استرس و اضطراب مهمترین عواملی است که می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند. استرس و اضطراب باعث افزایش ترشح هورمون های استرسی می شود و به دنبال آن ممکن است عوارضی مانند آکنه، چین و چروک های پوستی و کاهش درخشندگی پوست منجر شود. با اجتناب از استرس و اضطراب و استفاده از تکنیک های مدیریت استرس مانند ورزش و مدیتیشن، می توان بهبود قابل توجهی در وضعیت پوست داشت و زیبایی و سلامتی آن را حفظ کرد.

3. پاکیزگی مناسب پوست

پاکیزگی مناسب پوست از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا با استفاده از محصولات مناسب و رعایت بهداشت شخصی می توان از جمع شدن آلودگی ها و ذرات معلق در هوا جلوگیری کرده و پوست را تمیز نگه داشت. استفاده منظم از محصولات پاک کننده و تمیزکننده باعث حفظ سلامت پوست می شود و از انواع عوامل آلودگی و گرد و غبار که ممکن است به پوست آسیب برسانند، جلوگیری می کند.

4. محافظت در برابر شرایط محیطی

یکی دیگر از نکات مهم در کنار روتین پوست حساس محافظت در برابر شرایط محیطی از جمله آفتاب، باد، سرما و آلودگی ها است. استفاده از لباس های محافظ مانند کلاه، عینک آفتابی و لباس های مناسب و استفاده از محصولات ضدآفتاب می تواند از آسیب های ناشی از این عوامل جلوگیری کرده و از پوست محافظت کند.

5. دوری از محرک های پوست

دوری از محرک های پوستی مانند دود سیگار، مواد شوینده تند، مواد شیمیایی قوی و انواع مواد حساسیت زا، در روتین پوست حساس بسیار مهم است. پوست حساس ممکن است در برابر این عوامل واکنش نشان دهد و باعث عوارضی مانند التهاب، خشکی، قرمزی و حساسیت شود. با دوری از این محرک ها و استفاده از محصولات ملایم و مخصوص پوست حساس، می توان از آسیب های ناشی از این عوامل جلوگیری کرد.

پاسخ به سوالات پرتکرار شما در روتین پوست حساس

چگونه از این محصولات استفاده کنم؟

من فکر میکنم پوست حساسی دارم اما مطمئن نیستم، چگونه تشخیص دقیق بدم؟

آیا تمام این محصولات را به همراه هم استفاده کنم؟

پوست من خشک یا چرب است، آیا این محصولات برای من مناسب هستند؟

من قبلا یا در حال حاضر از محصولات دیگر استفاده میکنم، آیا آنها را قطع کنم؟

و…

جواب این سوالات را نمی توان به صورت کلی بررسی کرد و باید با توجه به شرایط شما پاسخ داده شود. از این رو خانم دکتر کاغذی تصمیم گرفته است تا برای کمک و راهنمایی شما، مشاوره رایگان ارائه دهد. در این مشاوره شما به تمام سوالات خود به صورت رایگان از داروساز متخصص دریافت خواهید کرد. برای دریافت مشاوره کافی است، وارد صفحه زیر شوید و زمان مناسب را رزرو کنید. در زمان رزرو شده خانم دکتر با شما تماس خواهند گرفت.

رزرو مشاوره رایگان

حسام الدین دردی زاده
حسام الدین دردی زاده

حسام الدین دردی زاده کارشناس سئو، متخصص تولید محتوا، نویسنده مقالات وب سایت و برنامه ریز استراتژی محتوا

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید